Scopul principal al sistemului este acela de a evalua impactul comunicarii desfașurate prin intermediul panourilor digitale.
Pentru atingerea acestui scop sunt necesare trei tipuri de activități convergente:
A. Contorizarea permanenta a traficului pietonal / auto care tranziteaza zona de efect a fiecarui ecran
B. Evaluarea structurata a numarului de impresii generate de comunicarea de pe ecrane
C. Masurarea structurata a unor descriptori demografici cheie care sa defineasca mai bine publicul ecranelor
Metodologie generala
Cantitativa bazata pe combinația simultana a doua instrumente:
- Cuantificare pietonala si auto pe baza de camere video montate pe panourile publicitare pentru activitatea A
- Interviu structurat, desfasurat fata in fata de catre operatori de interviu, in baza unui chestionar tiparit pentru activitatile B si C
Pentru fiecare participant am cules urmatoarele informații cheie:
I. Obiceiul deplasarii prin locatie
II. Contactul cu reclamele de pe panou
III. Profilul demografic
Descrierea categoriei sociale este bazata pe metodologia NRS (National Readership Survey) care grupeaza persoanele in functie de ocupatie. Am folosit gruparea in 6 categorii, conform recomandarii din 2011 a ONS (UK Office for National Statistics). Cele 6 categorii sunt descrise dupa cum urmeaza:
AB Ocupatii profesionale si administrative de nivel managerial intermediar sau ridicat
C1 Ocupatii profesionale si administrative de nivel mediu sau de execuție
C2 Ocupatii manuale calificate
DE Ocupatii semi-calificate si necalificate, someri si pensionari
F Elevi si studenti